Ulm - 3. nap - Deutsche Sprache, Kultur und Kernkompetenzen für heute und morgen
Sziasztok!
A mai napon szituációs gyakorlatokkal kezdtünk, ahol a meggyőzés nyelvi technikái álltak a középpontban.
Ezután a különböző nyelvi stílusok jellemzőit néztük meg néhány szövegfajta segítségével.
Majd kutatómunkát végeztünk a német nyelv használatával kapcsolatban. Témánk volt, hogy mely országokban és miért hivatalos nyelv a német., ill. mely országokban jelenik meg anyanyelvként.
Ezt követően a német beszélt nyelvben bekövetkezett változások kerültek a középpontba. Új fogalom volt számunkra a "Kiezsprache", amelyet elsősorban a nagyvárosi, multikulturális környezetben élő fiatalok használnak. Ez nem csak szókincsében, hanem a nyelvtani szerkezetében is különbözik a "Hochdeutsch"-tól.
A tanárnőnk nagyon lendületes, és sokszínű órákat tart, nagyon megkedveltük.
A délelőtt folyamán egy kollléga végigvezetett bennünket az iskolán, és részletesebben bemutatta a német iskolarendszert is.
Hallo alle!
Heute begannen wir mit Situationen, bei denen die sprachlichen Überzeugungstechniken im Mittelpunkt standen.
Als nächstes haben wir uns die Merkmale verschiedener Sprachstile anhand einiger Texttypen angesehen.
Anschließend machten wir Recherchieren zum Vergleich der deutschen Sprache. Unser Thema war, in welchen Ländern und warum Deutsch eine Amtssprache ist oder in welchen Ländern es als Muttersprache vorkommt.
Danach gerieten die Veränderungen der gesprochenen deutschen Sprache in den Fokus. „Kiezsprache“ war für uns ein neuer Begriff, der vor allem von jungen Menschen genutzt wird, die in multikultureller Atmosphäre in Großstädten leben. Es unterscheidet sich vom Hochdeutschen nicht nur durch seinen Wortschatz, sondern auch durch seinen grammatischen Aufbau.
Unsere Lehrerin ist sehr dynamisch und unterrichtet abwechslungsreich, wir haben sie lieb.
Am Vormittag führte uns ein netter Kollege durch die Schule und stellte uns das deutsche Schulsystem näher vor.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése