BB - Tenerife 2.nap

   Reggelim elfogyasztása után irány a nyelviskola!

Az első órán folytattuk bemutatkozásunkat és az iskoláink bemutatását, amire mindenki valamilyen előre elkészített PPT-t, Youtube videót, az adott iskola honlapján lévő tartalmat, vagy (mint én is) a Teams-en lévő bemutatkozó videót használt. Nagyon szép és jól felszerelt iskoláik vannak a kollégáimnak és hasonlóan gazdag kulturális és sportéletük, mint a mi iskolánknak. Ami meglepő volt, hogy a cseh tanárnőnek (Barának), egy hozzánk képest fele létszámú iskolája van, ami felszereltségét tekintve már-már a fejlett nyugati iskolákhoz van közelebb. Csak a sportlétesítményeit tekintve: 1 gumiborítású labdarúgópálya (40x20), körülötte más színű gumiborítású négy sávos futópálya, gumiborítású kosárpályák, uszoda és fedett nagy méretű labdás terem. 

Második órán a Case-Base learning módszert gyakoroltuk egy  egyszerű játék formájában. 3 csoportra osztott minket Petra és a London eye-ról olvasott fel csak egyszer egy rövid ismertetőt. Nekünk csak figyelnünk volt szabad és utána ki kellett egészíteni a táblára előre feljelölt és megszámozott helyekre a helyes szavakat. Kiment atáblához az egyik csapat egy embere felírta (vagy jó volt, vagy nem) aszerinte helyes szót. Ha jó szót írt 1 pont, ha jó helyre, akkor 2. Aztán a másik csapat egy embere következett és így tovább. A csapaton belül is mindig más ment ki. Ezzel a játékkal egyszerre több képességet fejlesztünk, nem csak egyet (a memóriát), hiszen csapatban dolgozunk (kooperációs képesség), miközben fogynak az üres helyek egyre inkább szükség van a nyelvtani szabályokból adódó logikai következtetésekre (nyelvi képességek) stb.. Itt tapasztaltam meg, hogy a  Case-Base learning nem is módszer, hanem egy másfajta gondolkodásmód, a problémák (feladatok) megoldásához. Halkan megjegyzem ez a játék pontosan 1 óráig tartott, 7 sor szöveg volt a táblán, ha nagyon akarja az ember ezt 3 perc alatt be is tudja magolni, akkor is, ha nem beszéli a nyelvet.


After eating breakfast, I'm off to the language school!


In the first class, we continued our introductions and presentations of our schools, for which everyone used a pre-made PPT, a YouTube video, the content of the given school, or (like me) the introduction video on Teams. My colleagues have very nice and well-equipped schools and their rich cultural and sports life, like our school. What was surprising was that the Czech teacher (Bara) has a school with half the number of ours, which in terms of equipment is almost closer to advanced western schools. Just in terms of its sports facilities: 1 rubber covered soccer field (40x20), surrounded by four lanes covered with rubber in different colors, rubber covered basketball courts, a swimming pool and a large indoor ballroom. 


Second learning method, we practiced a simple game, the Case-Base learning method. Petra divided us into 3 groups and read a brief introduction about the London eye only once. We were only allowed to listen and then fill in the correct words in the pre-marked and numbered places on the board. A person from one of the teams went out to the board and wrote (either it was good or it was not) the correct word. If he wrote a good word, he got 1 point, if he wrote it in the right place, then 2. Then one person from the other team followed and so on. Within the team, someone else always went out. With this game, we develop several abilities at the same time, not just one (memory), since we work in a team (cooperative ability), we may run out of empty spaces, we increasingly need logical conclusions resulting from grammatical rules (linguistic abilities), etc.. Here I experienced, that Case-Base learning is not a method, but a different way of thinking for solving problems (tasks). Let me quietly note that this game lasted exactly 1 hour, there were 7 lines of text on the board, if you really want to, you can memorize this in 3 minutes, even if you don't speak the language.









A harmadik órán ismét 3 csoportban kellett dolgoznunk. Azt a feladatot kaptunk, hogy egy szatyorban lévő építőkockákból építsünk valami olyan építményt (mint pl.: London Eye, Eiffel torony), ami egy hely szimbóluma lehetne, fenntarthatóságot szem előtt tartva, közösség számára hasznos legyen, rentábilis legyen és környezetbarát legyen. Ha nem tudjuk megépíteni, akkor rajzzal kiegészíthetjük (jobban ábrázolhatjuk) az építményt. Amikor megvan a terv, akkor pedig hárman előadjuk az ötletünket, mintha egy befektetőnek prezentálnánk az egészet. Nagyon ötletes és vicces megoldások születtek.

In the third lesson, we had to work in 3 groups again. We were given the task of building a building from building blocks in a bag (such as: London Eye, Eiffel Tower) that could be a symbol of a place, keeping sustainability in mind, useful for the community, profitable and environmentally friendly. If we can't build it, we can supplement (depict it better) the building with a drawing. When we have the plan, the three of us present our idea, as if we were presenting the whole thing to an investor. Very creative and funny solutions were created.







Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Wien-erster Tag

Wien - Intensivkurs

Wien - Zertifikat + Freizeitprogramm