DL-Tenerife 10. nap
A képzés utolsó napja. A kurzus tematikája alapján már nem tanultunk újat, hanem összegeztünk, ismételtünk es megosztottunk. Felidéztük a tananyag lényegi részeit, és hogy erre a tapasztalati tanulás hogy világított rá. Megegyeztünk abban, hogy valóban érdemes kimozdulni a tanteremből és nem azért, hogy lazítsunk, hanem azért hogy szemszögöt és látásmódot váltsunk. Minél több részünk aktivizálódik a személyiségünkből, annál mélyebb a tudás elsajátítása. Ez persze nem azt jelenti, hogy a tanárnak fel kell fordítani az iskolát óráról- órára, hanem azt, hogy vannak olyan témák a tananyag során, ahol érdekesebb és tartalmasabb a tapasztalati tanulás a diákok számára. A lényeg szerintem az, hogy ne maradjunk a régi kaptafáknál feltétlenül. A saját kiégésünket is elkerülhetjük, ha élményként tekintünk a tanításra, nem pedig kötelező rosszként, végtére is, az ébren töltött óráink felét a munkahelyünkön töltjük, ha mindig csak a rosszat látjuk és folyamatosan bosszankodunk valamin, a saját életünk felét keserítjük meg.
A három csoport bemutatta egymásnak, hogy kinek mi tetszett a legjobban, de nem hagyományos formában, volt aki rajzolt, volt aki színdarabként adta elő, volt aki versbe foglalta és volt aki a nyelvi sokszínűség oldaláról közelített. Igazán színvonalas, érdekes és olykor vicces előadások születtek.
Nagyon köszönöm a három oktatónak a munkáját, igazán tartalmas és izgalmas kurzuson vehettem részt, és remek élményekkel és sok tudásanyaggal távozom erről a csodás szigetről általuk.
Last day of training. Based on the theme of the course, we no longer learned anything new, but summarized, repeated and shared. We recalled the essential parts of the curriculum and how experiential learning shed light on this. We agreed that it is really worth getting out of the classroom and not to relax, but to change perspectives and ways of seeing. The more parts of our personality are activated, the deeper the acquisition of knowledge. Of course, this does not mean that the teacher has to turn the school upside down from hour to hour, but that there are topics in the curriculum where experiential learning is more interesting and meaningful for the students. I think the main thing is not to stick to the old ways. We can also avoid our own burnout if we look at teaching as an experience and not as a necessary evil, after all, we spend half of our waking hours at work, if we always see only the bad and are constantly annoyed by something, we make half of our own lives miserable.
The three groups presented to each other what they liked best, but in a non-traditional way, some drew, some performed it as a play, some included it in poetry, and some approached it from the perspective of linguistic diversity. There were really high-quality, interesting and sometimes funny performances.
I would like to thank the three instructors for their work, I was able to take part in a really meaningful and exciting course, and I will leave this wonderful island with great experiences and a lot of knowledge thanks to them.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése