Kedves Mindenki!
Az első iskolában töltött napunk során mind a hárman hasonló témájú órákkal kezdtük el a napot. A Smart Teachers Play More a tanítás egy olyan megközelítési formáját mutatja be, melynek során a tanulmányi célokat a szociális, érzelmi és fizikális mozgás céljaival komibinálják.
Judit és Andi kurzusa ugyanazzal a tematikával indult, csak két külön tanárral. Egy mondókás bemelegítéssel kezdték az ismerkedést. Judit oktatója testnevelés szakor és ő azt vallja, hogy minden órán legalább 5 percet kellene annak szentelni, hogy a diákok mozogjanak, mert a tanár tud mozogni többet az órán, de a diák végig ül. Minden feladat, amit ma csináltak a koncentrációt és a mozgást fejlesztette. Ezek mellett a elméleti betekintést is nyerhettek abba, hogy mit takar a Mindfulness valójában. Olyan különböző gyakorlatokat végeztek, amellyel azt nézték meg, hogy hogyan tudunk az agyunkkal koncentrálni. Klüönféle légzétechnikákat próbáltak ki és a meditációba is bevezetést nyertek az órák során. Az egyik feladat során egy sétára vitték ki a csoportokat és néma csendben kellett megtenniük az utat és körülöttük lévő különböző hangokra kellett figyelni. Ha pedig elkalandozott vona az agyuk a feladattól, akkor nagyon óvatosan kellett visszaterelni, hogy ismételten a feladatra koncentráljanak. Úgynevezett Mindefulness kártyákat is mutattak Andinak és Juditnak, amik abban segítenek, hogy az agyat arra trenírozhassuk, hogy arra figyeljen, amire én szeretném és ne kalandozzon el.
Dear All!
On our first day at school, all three of us started the day with a similar theme. Smart Teachers Play More presents an approach to teaching whereby academic goals are combined with social, emotional and physical movement goals.
Judit and Andi's course started with the same theme, just with two separate teachers. They started with a warm-up with a saying song. Judit's teacher is a physical education teacher and she believes that at least 5 minutes should be dedicated to getting the students moving in every class, because the teacher can move more in the class, but the student sits the whole time. Every exercise they did today developed concentration and movement. In addition to these, you also gained a theoretical insight into what Mindfulness really means. They did different exercises to look at how we can focus our minds. They tried out a variety of breathing techniques and were also introduced to meditation during the lessons. One exercise took the groups out for a walk and they had to walk in silence and listen to the different sounds around them. And if their minds wandered from the task, they had to guide it back very gently to focus on the task again. So-called Mindfulness cards were also shown to Andi and Judit to help train the brain to focus on what I want it to focus on and not wander off.
Az alábbiakban a feladataikról lehet képekez és kis videókat látni.
There you can find the photos and short videos.




Dóri ma egy olyan feladattal indította a napot, ahol véletlenszerűen párba rendezve minél többet kellett megtudni és megjegyezni a párjáról és arról a szuperképességről, amelyet szeretne birtokolni, majd ezt prezentálni a társaiknak. Majd egy másik feladat során páronként kellett minél több információt megtudniuk a társaikról egy adott kérdésre vonatkozóan, de úgy, hogy közbe na többiek is kérdezgették egymást. A kérdések arra arra irányultak, hogy mit szeretnek a tanításban, mit várnak el tőlük tanárokként, mi ad erőt a munkához és mi az ami esetleg több energiát vesz el tőlük. Nagyon sok mozgásos feladat van az órán, hiszen úgy lehet a legjobban tanulni, hogy közben mi magunk is csináljuk. Széles skálán és sok színes feladat jellemezte a nap második részét, melyek nem csak egy adott területre koncentráltak, hanem autizmust, ADHD-t, diszlexiát is érintett. Légzéstechnikát Dórinak is mutattak, ami számára kissé nehezebbnek bizonyult, mert ő nem az a típus, aki ezalatt ki tudná kapcsolni az agyát és csak befelé figyelne. Egy kreatív feladatot is kaptak, aminek során különböző anyagok, színek és eszközök segítségével kellett egy olyan posztert készíteni, ami 5 dolgot mutatott meg az érdeklődési körülről és egyben a személyiségükről is, majd olyan formában prezentálhatták, ahogyan számukra kényelmes volt. A következőekben pedig egy P(ositive emotions)E(ngagement)R(elationships,positive)M(eaning)A(ccomplishment) jólléti tervet kell készíteniük a következő napra.
Today, Dóri started the day with a task where she was randomly paired up to find out and remember as much as possible about her partner and the superpower she would like to have, and then present this to her peers. Then, in another task, they had to pair up and find out as much information as they could about their peers on a given question, but with the other pairs asking each other questions in between. The questions asked them what they liked about teaching, what they expected from themselves as teachers, what gave them strength for the job and what might take more energy away from them. There is a lot of movement in the lesson, because the best way to learn is to do it ourselves. There was a wide range and many colourful tasks in the second part of the day, not just focusing on one particular area, but also covering autism, ADHD and dyslexia. Breathing techniques were also shown to Dóri, which proved a little more difficult for her as she is not the type to switch her brain off and just focus inwards during this time. They were also given a creative exercise where they had to make a poster using different materials, colours and tools that showed 5 things about their interests and also their personality, and then present it in a way that was comfortable for them. In the following, they had to create a P(ositive emotions)E(ngagement)R(elationships,positive)M(eaning)A(ccomplishment) well-being plan for the following day.
Erről is következzék néhány kép:
Let's see the pictures:
A nap zárásaként pedig Hvammsvik forró vízű forrásához fogunk ellátogatni, ami 30 kilóméterre fekszik Reykjaviktól. Az út során megtudtuk, hogy egész Izlandot egy úton, a one ringen körbe lehet autózni. A források hőmérséklete is eltérő, pláne az utána következő pár fokos óceán hat frissítően a szervezetre. :) A táj lenyűgöző, nagyon hálásak vagyunk, hogy a nap kisütött és láthattuk ezt a fantasztikus tájat napsütésben is.
The day will conclude with a visit to the hot springs of Hvammsvik, 30 kilometres from Reykjavik. During the trip, we learned that you can drive around the whole of Iceland on a single road, the One Ring. The temperature of the springs is also different, especially the ocean afterwards, which is refreshing :) The landscape is stunning, we are very grateful that the sun came out and we could see this in the sunshine.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése