KG_Valencia 2. nap – M.I. & művészet / València day 2 – A.I. & art
Kedves Olvasók!
Dear Readers,
Kedden azt hittem, hogy elkések az óráról, mert nem ott jöttem fel a metróból,
ahol előző nap, pedig szentül meg voltam róla győződve, hogy igen. Mentségemre
szóljon, hogy egy csomóponton szállok le, ahol háromféle helyen lehet feljönni,
ebből két kijárathoz ugyanaz van írva. A negyedik helyen pedig négy másik
metróvonalra lehet átszállni. De végül nem késtem el 😊.
On Tuesday, I thought I was late for class because I
didn't get off the subway where I had the day before, even though I was
convinced I was. In my defence, I get off at a hub where there are three
different exits, two of which have the same sign. And at the fourth, you can
transfer to four other metro lines. But in the end I wasn't late 😊.
Az első órán az oktatási módszerekről és a SAMR-modellről
volt szó. Ez lényegében arról szól, hogy a technológia milyen szinten támogatja
a tanítást:
·
S (substitution/helyettesítés): a technológia
valamilyen hagyományos módszert csak helyettesít. Pl. ezt a blogot nem papírra
és nem tollal írom, hanem begépelem.
·
A (augmentation/kiterjesztés): a technológia
hozzáad valami újat a hagyományos módszerekhez. Pl. képeket, videókat rakok a
blogba, hogy ne csak olvassatok Valenciáról, hanem lássátok is.
·
M (modification/módosítás): ezt a blogot nem a
fióknak írom, hanem megosztom a közösségi médiában, hogy sokakhoz eljusson és
tudjanak hozzászólni.
·
R (redefinition/újraértelmezés): az egész
erasmusos programunk nem létezhetne a technológia nélkül, ennek segítségével
vesszük fel a kapcsolatot a képzőhelyekkel, kommunikálunk, osztunk meg
egymással információkat és egyszerre többen dolgozunk ugyanazon a feladaton.
The first lesson was about teaching methods and the SAMR
model. This is essentially about the level to which technology supports
teaching:
·
S (substitution): technology is a substitute
for a traditional method. E.g. I am not writing this blog on paper or with a
pen, I am typing it.
·
A (augmentation): technology adds something
new to traditional methods. E.g. I put pictures and videos in the blog so that
you can see Valencia, not just read about it.
·
M (modification): I don't write this blog for
myself, but share it on social media so that many people can see it and
comment.
·
R (redefinition): our whole erasmus programme
would not exist without technology, it's how we contact the schools,
communicate, share information and work on the same task with several people at
the same time.
Ezután meglátogattunk egy modern művészeti kiállítást a
CCCC-ben (Centre del Carme Cultura Contemporània).
Itt találkoztunk az első outdoor IKT-s feladatunkkal: csoportokba rendeződtünk,
majd egy nekünk szimpatikus művészeti alkotást kellett keresni. A Microsoft
Copilot segítségével információkat kellett szereznünk az alkotóról, majd Google
Lens segítségével egy hasonló alkotást kellett találnunk az interneten. Végül
egy videóban be kellett számolnunk a művész munkásságáról és hogy nekünk miért
pont ez az alkotása tetszik. Ezután visszamentünk a képzőhelyre, ahol egy
prezentációt kellett készítenünk a feladatunk alapján a Canva és a Deep Dream
Generator segítségével. Szóval ma próbálták nekünk bemutatni a mesterséges
intelligencia nyújtotta lehetőségeket. A prezentációt pedig szerdán adjuk elő.
We then visited an exhibition of modern art at the CCCC
(Centre del Carme Cultura Contemporània), where we were given our first outdoor
ICT task: we were put into groups and then had to find a piece of art that we
liked. Using Microsoft Copilot, we had to find information about the artist,
and then use Google Lens to find a similar work of art on the Internet.
Finally, we had to make a video about the artist's work and why we liked it. Then
we went back to the school where we had to create a presentation based on our
assignment using Canva and Deep Dream Generator. So today they tried to show us
the possibilities of artificial intelligence. Our presentation will be given on
Wednesday.
![]() |
Street art in El Carmen |
![]() |
Esther Ferrer: Felicitación de Año Nuevo / Újévi üdvözlet / New Years Greeting's |
![]() |
Esther Ferrer - Las manos de la artista / A művész kezei / The hands of the artist |
![]() |
Esther Ferrer - Geste barrière: 1 metro / Védőtávolság: 1 méter / Protective measure: 1 metre |
Őszintén, a ma látott kiállítás nekem már túl modern volt. A
Da Vincihez és Michelangelohoz szokott olasz kollégám arcán is láttam a
zavarodottságot, úgyhogy a két legkompetensebb embert rakták egy csapatba. A
mélypontot a második emeleten a falhoz támasztott seprűnél értem el.
Sokan nézték.
Lefotóztam.
…
Lehet, hogy a takarító néni hagyta ott?
Frankly, the exhibition I saw today was too modern for
me. I could also see the confusion on the face of my Italian colleague, who was
used to Da Vinci and Michelangelo, so they put the two most competent people in
one group. The low point was the broom against the wall on the second floor.
A lot of people were watching it.
I took a photo.
...
Maybe the cleaning lady left it there?
Érdekes kalandok egy reál embernek az elvont művészetekkel :)
VálaszTörlés